Kuna olen enamuse ajast p6hikoolis, siis kysisin end yheks p2evaks keskkooli. Ja mitte lihtsalt uitama, vaid 6pilase "varjuks": olin koos yhe 12. klassi 6pilasega ja k2isin k6igis tema tundides.
Muide koolikella ka ei ole nagu KGs. Keskkooli on siin nagu 9.-12.klass, aga kutsutakse klasse freshman, sophomore, junior, senior.
Alustasime hommikul psyhholoogiatunniga. Et eelmisel 6htul olid kooli v6istkondadel olulised korvpalli playoffid ja neil l2ks kehvasti, siis lykati kontrollt66 j2rgmisele tunnile, sest paljud olid m2nge vaatamas ja suht masenduses. Selle asemel tehti t66ks erinevat viisi kordamist, ja et meeleolu v2heke parandada, kypsetasid paar 6pilast k6igile vahvleid. Teine tund oli yhiskonna6petuse tund, kus korrati konstitutsiooni ja k6iki selle t2iendusi. Lisaks arutati praktilisi v6i aktuaalseid kysimusi: mis on sinu 6igused, kui sind kutsutakse vandekohtusse, ja j6ustuvat riiklikku eelarvet. Osa materjali lugemiseks v6tsid 6pilased kapist l2pakad ja kasutasid 6petaja poolt netti pandud materjale. ( Enamus klassides on lukustatav kapp l2pakatega).
Siis l2ks Sophie kooli yhet kontorisse tunniks t66le. Tegemist yhe osaga Community Service tunnist. Nii on ta tunniplaanis sellel semestril valitud see aine ja tema ylesandeks on aidata kontoris. Koolil on kolm kontorit: peakontor, mis tegeleb 6ppet66 planeerimisega, siis kohaloleku kontor, mis tegeleb 6pilaste kohaloleku kontrolli ja k6igi puudumist6endite ja lubadega., veel on tegevuste kontor, mis tegeleb vabaaja ja community service teemaga. Sophie oli kohalolekukontoris ja sorteeris puudumist6endeid: igal 6pilasel on seal kaust. K6ik puudumiste t6endid ja load on failis kogu 6pilase koolisoleku aja, lisaks jookseb info arvutis. Kontoripealiku suur ylirahulik dogi on ka koolis, t66taja kaart fotoga ilusti kaelas. M6nikorda jalutab koos omanikuga kooli peal ka. :)
J2rgmine tund oli kirjandus, kus pidi l2biloetud raamatust otsima olulisi tsitaate ja nende kohta skitseerima stseeni filmist.
P2rast l6uant oli Sophiel viimane tund majast v2ljas (ettev6tlus), sinna ma temaga kaasa ei l2inud. K2isin veel geograafiatunnis, kus yks osa oli 6pilaste tehtud muusikaline geograafiaviktoriin: otsitud oli laule, kus r22giti v6i kirjeldati mingit kohta ( linna, riiki, piirkonda, ...) m2ngiti see teistele ette ja kategooria ja laulus6nade p6hjal pidid teised otsustama, mis kohta laulus mainitakse (lahe idee)!
Sophiel on yldiselt lyhike p2ev, sest ta tegi kohustuslikud kursused juba esimese kahe aastaga 2ra, kaks viimast aasta teeb ta valikaineid ja lisaineid. Kooli l6petamiseks tuleb koguda teatud hulk ainepunkte (nagu ylikoolis), kui ei l6peta nelja aastaga siis v6ib viiega ka. L6pueksameid ei ole. Kes tahab k6rgkooli minna teeb SAT v6i m6ne sarnase eksami juba eelviimasel aastal 2ra. Sophie tegi ka, ehkki plaanib minna 6ppima kosmeetikuks.
P2eva l6petuseks tegi kooli asedirektor meile erinevaid aktiivse 6ppe m2nge, kus 6petaja osalus ja ettevalmistus on minimaalne. Mr Carl Neely on t66tanud yhiskonna ja ajaloo 6petajana seitseteist aastat igasugustes raskestikasvatavate laste koolides ja on nyyd paar aastat olnud keskkooli asedirektor. Endam6eldud v6i kohandatud m2nge tuli nagu varrukast, naljakad ka. Paljusid asju saaks k6igis ainetes kasutada. Asja ilu oligi selles, et m2ngisime neid k6iki l2bi, ja naersime nii, et pisarad silmis :)
No comments:
Post a Comment