K6igepealt ekskursioonid: Bozeman High School, siis Chief Joseph Middle School ja Sacajawea Middle School. Vahepeal Food Bazaari info, ja 6htuks ROCwheels heategevuslik ratastoolide ehitus Peace Lutherian Church Belgradis.
Bozeman High School (BHS)
Kooli p2evakava: l6naks on ette n2htud 50 minutit, muul ajal 5 minutit vahetund.
Piltidel: direktor, kes meile maja tutvustas. Muide, 6pilasi ei tohtinud pildistada, kuna sa ei tea, kas vanem on kirjutanud alla loale, et tema lapse pilt v6ib kusagil olla.
Koolil on oma kunstigalerii, kus kohalikud kunstnikud oma t6id eksponeerivad.
Siin on yks kolmest muusikaklassist , "keskmise" suurusega, veel on yks suurem ja natuke v2iksem. K6ik t2isvarustuses pillidega jms. Koolil on ka kolm t2ism66tmetes v6imlat, mille seinad saab istumiseks moodustada yhe nupulevajutusega.
Kylaline tehnoloogiaklassis: mees pildil ei ole 6petaja. Ta on tunnustatud disainer ja puut66meister, kelle t6id on n2idatud ka suurtes disainiajakirjades. Kohalik seeniorite puut66klubi kutsus ta oma kuludega BHSi tegema 6ppep2eva. Papid ja 6pilased istusid ja vaatasid, pildil on n2ha mikrofon ja kaamera, mille pilt suunati suurematele ekraanidele, nii et k6ik said t2pselt n2ha , kuidas midagi seal t66pingi taga teha.
Koolist: Yldiselt meenutas natuke Keila kooli :), aga veel suurem ja mitmes majas.
1800 6pilast vanuses 15 kuni 18, st meie m6istes 9.- 12. klass.
130 6petajat
Keskmine klassi suurus 30 6pilast
Kool pakub nn suundadena: kolledzi ettevalmistus (saab osa ainepunkte kolledzi jaoks juba ette teha), yldharidus v6i kutse6petuse alused (6endus, puut66 ja keevitamine). seega igale tema v6imete ja tahtmise j2rgi.
6pilased ja vanemad saavad 3 olulist broshyyri: kooli k2siraamat (reeglid, allkirja vajavad dokumendid, mida ja kui palju peab 6ppima, et kooli l6petatud saaks jne), klassiv2lise tegevuse broshyyr (klubid, ringid koos kirjelduse, n6uete ja v2ljunditega) ja communty service info (heategevuslikud yritused ja kooliv2lised klubid). viimane on ka v2ga popp kui tahad ylikooli edasi minna, sest 50% sissesaamisest s6ltub sinu tunniv2lisest aktiivsusest.
Kymme tundi kursuselt eemal olemist t2hendab kursuse kordamist j2rgmisel aastal v6i selle l2bimist online kursusena.
Yhe ypetaja koormus on maksimaalselt viis ainetundi p2evas + veel kaks tundi, millal ta peab koolis olema (m6eldud ettevalmistuseks, aga nende tundide ajal v6ib korraldada 6petajate koosolekuid ja suunata kedagi asendama)
Olemas on mitu eraldi palgatud 6petajat, kellel on omaette ruumid, ja kes abistavad, kui m6nes aines raskusi on (matemaatika, keeleoskused, loodusteadused jne), kelle poole v6ib alati p66rduda.
6petaja palk= kogemus+ l2bitud koolitused
6petaja selgitab koos direktoriga v2lja oma arengu- ja koolitusvajaduse, 6pilased 6petajat ei hinda!
Turvalisus: suur majade kompleks st kooli territooriumil peab kylaline end registreerima ja kandma kylalise silti, kooli t66tajatel on sildid. Uksed kinni nii, et v2lja saab, aga sisse ilma v6tmeta ei saa, sh ka klassiuksed.
BHSis s6ime l6unat ka: j2rjekord nagu meil, aga l6unaks on p2evakavas eraldi tund. Valik oli lai, isegi suppi sai, muidu erinevad salatid, wrapid, pizzad ja v6ileivad+ toores puu- ja juurvili+ piim v6i mahl v6i vesi. Maksta v6is sularahas v6i koodi trykkides vastavas masinas (kui vanemad olid vastavale arvele raha kandnud). Muidugi kartulikr6pse ja coca colat sai ka :)
L6unatunni ajal m6ned magasid seina 22rtes, m6ned s6id p6randal jne (veidike harjumatu)
Tundus aga, et tunnidistsipliin on super, sest liikusime selles hiidkompleksis ju tundide ajal, paljudel oli klassiuks ka lahti j2etud, aga et klassis on 6pilased taipasid alles siis kui ukse vahelt sisse piilusid.
Chief Joseph Middle School: siin koolis v6is lapsi pildistada, need, kes ei soovinud pildile j22da, hoidsid lihtsalt eemale.
Nagu pildidl n2ha, erilisi vahetunde ei ole, m6ni minut on j2tud yhest klassist teise minekuks ja kapist asjade v6tmiseks. L6naks ei ole selles koolis ka palju vaba aega ette n2htud, ainult pool tundi.
Natuke v2iksem kui KG, seal 6pivad ainult 6., 7. ja 8. klassi 6pilased: umbes 600 6pilast
Selles koolis anti meile teejuhtideks 3 6pilast, v2ga tublid suhlejad " Hei guys, you probably want to see that classroom!"
Siin oli 1 v6imla, 1 k6igi pillidega muusikaklass ja 1 tehnoloogiaklass ja 1 kunstiklass :) .
Kohtusime ka arvatavasti maailma parima matemaatika6petajaga mr Hannula'ga, kelle klassis on kaks klaverit, sest tundi v6ib alustada ja l6petada lauldes, kelle tunnis v2ga h2sti esinenud 6pilased v6ivad kooki kypsetada. Kelle klassis oli tahvel t2is 6pilaste tsitaate ja kelle kohta meie giidid lausa silmade p6ledes ytlesid, et nad v2ga tahaks et mr Hannula tunde rohkem oleks. Teada on, et enamus tema 6pilasi on j2tkanud edukalt reaalainetes.
Koolis on ka olemas eraldi klassiruumid ja spetsialistist 6petaja neile 6pilastele, kes tugevate k2itumish2iretega v6i ettearvamatute vihahoogude p2rast tuleb aegajalt tunnist eraldada. Siis tegeletakse nendega v2ikeses seltskonnas, et nad j2lle sujuvalt tavaklassi tagasi suunata.
Sacajawea Middle School
see on see kool, kus mina paar n2dalat vaatlema ja 6petama pean :). Ja sellest koolist r22gin siis, kui seal juba midagi toimuma hakkab...
Vahepeal tehti meile Food Bazaar nimelise yrituse infotund: 16.veebruaril toimub ylikoolis suur rahvusvaheline toitude festival, kus erinevatest riikidest p2rit yli6pilased oma riigi toite teevad ja tutvustavad. Kuna meie riikide esindusi ylikoolis ei ole, v2ljaarvatud India, siis meie abistame n2iteks piletitemyygi juures, igale on ette antud tund aega kusagil kindlas kohas olla. Muu aeg on v6imalik ringi vaadata ja toite maitsta ja etendusi nautida.
Ja kella kuueks oodati meid veerandtunni kaugusele naaberasulasse yhte koguduseruumi, mis oli selleks 6htuks muudetud t66kojaks: ROCwheels heategevuslik ratastoolide ehitus Peace Lutherian Church Belgradis.
Esimesel fotol on korraldusmeeskond ja selle yrituse algatajad. Mustas jopes mees on insener, kes selle ratstooli on v2lja arendanud, ja ruudulises pluusis naine on tema abikaasa, kes tegeleb korraldusega. Teised mehed, k6ik vabatahtlikud!, on heategevusyrituse abimeeskond, kes j6ulisemaid asju aitasid teha ( needid ja puurimised) ja hoidsid silma peal, et k6ik ikka 6igesti kokku l2heb.
Kokku oli kolm "jaama" ehk kappi, kus olid vajalikud osad. Igas jaamas pandi kokku erinevad detailid. Iga jaam oli omakorda kolmes grupis : nii et valmis korraga kolm yhesugust osa ratastoolist. Igal laual oli olemas detailne samm-sammult antud kirjeldus ja joonised. Nii et t66 v6is alata.Minu grupis oli ka see poiss koos emaga, v2ga tubli ja asjalik. Kysisin, kas ta on enne ka selles yrituses osalenud, ta ytles, et ei ole, aga ta on vanaisaga koos palju asju ehitanud. :) Tema tegi heameelega k6ik kruvimised 2ra ja tal oli hea silm ka jooniste lugemisel. Poisil on noorem 6de, kes on tegelikult lapsendatud Rumeeniast.
Meie meeskond pani kokku siis yhe kolmandiku ratastoolist, kaks tundi pusimist oli, aga saime ilusti hakkama. Kokku kogu kambaga panime kolme ratastooli jagu osasid ja abimeeskonna mehed panevad need tervenisti kokku ja need kolm viiakse Mehhikosse. Kohapeal reguleeritakse lapse j2rgi 2ra ka.
No comments:
Post a Comment